Nja, min innstilling til det politiske miljø kan vel kanskje endre seg litt fra dag til dag (etter hvert som de driter seg ut), men normalinnstillingen ligger nok et stykke fra at pila peker på rødt ja…
Gringofanten Fra-Stavanger Sier, september 13th 2008 at 3:00 pm
Jeg har personlig kommet fram til at den politiske læren i partiene er underordnet aktørenes personlige integritet og moral.
Bedritne mennesker i lederposisjoner vil klare å bederve alt de tar i, uansett hvilken lære de preiker; også når læren er god i utgangspunktet.
At folk vil stemme på parti som støtter millionsvindelen til stortingspensjonistene, samt vil innføre det grusomme datalagringsdirektivet, og parti som bryter alle sine valgløfter er for meg ett stort mysterie.
Det kan du si. Makt korrumperer og personlige fordeler teller nok ofte mer enn politisk integritet.
Og derfor har jeg ikke store hemninger med å fousere på partier/talsmenn som “driter seg ut” (når det skjer) og derfor har jeg ofte noe å skrive om!
Bare se hva som foregår på toppen i Venstre for tiden. samtidig fester jeg ikke filla av lit til det som foregår i Sp for tiden. Navarsete bebuder at hun skal bruke 40 milliarder over en 4-års periode på “vei”, men i relaiteten vil antagelig halvparten bli benyttet på jernbaner.
Dessuten er 40 milliarder (10 milliarder pr år) mindre en normale avsetninger til samferdsel. Og det er ikke hun som bestemmer når alt kommer til alt. Sp beveger seg i nærheten av sperregrensen i disse dager. Det samme gjør SV. Og det er det en årsak til!
Jeg er vel ikke enig i at NKP og Rødt er så anstendige partier.
Men, egentlig jeg ikke så glad i partier som påberoper seg et slags monopol på moral og anstendighet, og dermed er det få, om noen, partier som appellerer til meg. Stemte miljøpartiet ved siste valg, så kanskje det blir dem til neste år også.
Gringofanten Fra-Stavanger Sier, september 13th 2008 at 9:05 pm
Jeg er bittert klar over at ditt syn er comme il faut i Norge, men prøv likevel å tenke litt etter: Hva galt har egentlig NKP og Rødt gjordt mot Norge?
Jeg tror (vite kan jeg ikke) at de sterkeste motstanderne av NKP og Rødt faktisk aldri har tatt seg bryderiet med å lese partiprogrammene til NKP og Rødt.
Gringofanten Fra-Stavanger Sier, september 13th 2008 at 9:25 pm
Jeg har vært relativt overbærende med bøndenes eget parti, og det har jeg tenkt å fortsette med.
Men SP står som regjeringsparti faktisk delansvarlig for politikken til Jens Stoltenberg; sånn er det bare.
If you ride with`em you hang with`em.
Senterpartiets erfarne politikere har også en egen evne til å “tilfeldigvis” havne opp i svindelsaker, korrupsjonssaker, og misbruk av stillingen som tillitsvalgte.
Gringofanten Fra-Stavanger Sier, september 13th 2008 at 10:28 pm
Er det en spesiell grunn til at ingen partier som har sittet i regjering er med på min liste?
Nei det er faktisk ikke det.
Men regjeringspartier har jo fått “prøvd seg” som vi sier, og de må jo da “levere varene” som de ble valgt på; noe de parti som ikke er med på lista aldri gjorde etter mitt syn.
Du har remset opp en rekke pariter med bittesmå smale interesse og særegne felt. Dersom du vil slippe disse til makten vil det VIRKELIG bli urettferdig.
Jeg registrerer at du mener at det er uanstendig å mene at man eier sitt eget liv, at uskyldige mennesker ikke skal kastes i fengsel, at man er uskyldig inntil det motsatte er bevist og at bevisbyrden hviler på anklager.
Kort sagt, du mener at det er anstendig å være tilhenger av rettsstaten. Kun ett parti i Norge er det, nemlig Det Liberale Folkepartiet.
Gringofanten Fra-Stavanger Sier, september 14th 2008 at 10:01 am
Hvorfor jeg har inntrykk av at DLF er splitter pine gale?
Som før sagt har jeg nesten ikke ord igjen når det kommer til dette partiet, men for a starter: Det Liberale Folkepartiets guru Onar Åm (personens navn er egentlig irrelevant men om noen vil gå til kilden så be my guest) har offentlig hyllet den store “filantropen” og “statsmannen” Augusto Pinochet for hans “gyldne år” ved makta i Chile; der visesangeren Viktor Jara ble offentlig torturert og henrettet for å ha sunget sosialistiske viser til klimpring på kassegitar.
Gringofanten Fra-Stavanger Sier, september 14th 2008 at 11:00 am
Venstre er ett av de parti som jeg ser ett håp for, og i den senere tid har jo da også partilederen Lars Sponheim (omsider) sluppet katta ut av sekken og fornektet FRP som seg hør og bør.
Etter at Sponheim nylig tonet flagg mot FRP ville ei “ny” liste over moderasjonen i Norge hatt inkludert Venstre; ikke minst fordi at Sponheim også tok ett oppgjør med den reaksjonære utviklingen i KRF (noe som sikkert satt langt inne for ham, og kostet Venstre mye godvilje i KRF)
Moderate parti kan man “strike a bargain with” som de sier i det vakre engelske språket.
Gringofanten Fra-Stavanger Sier, september 14th 2008 at 12:28 pm
Da har jo storkapitalen bare to parti som de trenger å ta seg bryderiet og risikoen med å få korrumpere, og personlig så ser jeg ett stort demokratisk problem i nettopp det fakta.
disse partiene har ingen politisk makt hver for seg. Mulig noen kan sitte på en vipp i et kommunestyre – men den vippeplassen er jo solgt etter konstitueringen. Og politikk handler om makt.
Et slags plutokrati vil alltid være tilstede… uten unntak…
Norges Kommunistiske Parti: Halve partiet vil, straks de får makt, renske ut den andre halvparten.
Miljøpartiet De Grønne: Talentløse drømmere.
Rettferdighetspartiet: Disse vil få seg et sjokk i møte med virkeligheten. Virkelig.
Sosialdemokratene: Disse har ikke forstått stort, sosialdemokrati er faktisk maktpolitikk så…
Pensjonistpartiet: De vil ta pengene fra oss som bygger landet og gi dem til gamlinger som sitter på sykehjemmet med pledd over knærne og lurer på hvem de er.
Familiepartiet: New Age.
Kystpartiet: Et unødvendig parti. Jeg bor ved kysten, og den var her lenge før kystpartiet oppstod. Vi trenger ikke mer kyst.
Rødt: Ikke styringsdyktig, samler du tre medlemmer i Rødt i ett rom, vil det ta dem under en time å ha opprettet 4 fraksjoner som nekter å ha noe med de andre å gjøre.
Gringofanten Fra-Stavanger Sier, september 14th 2008 at 1:49 pm
Det Demokratiske Kjærlighetspartiet: Tulleparti.
Og hva så? Protestpartier trengs.
Norges Kommunistiske Parti: Halve partiet vil, straks de får makt, renske ut den andre halvparten.
Lever ikke Adolph litt i 1930 nå?
Miljøpartiet De Grønne: Talentløse drømmere.
Drømmere? Ja. Tallentløse? Nei.
Rettferdighetspartiet: Disse vil få seg et sjokk i møte med virkeligheten. Virkelig.
Utvilsomt. Men protestparti trengs.
Sosialdemokratene: Disse har ikke forstått stort, sosialdemokrati er faktisk maktpolitikk så…
Trenger ikke være slik, vet du.
Pensjonistpartiet: De vil ta pengene fra oss som bygger landet og gi dem til gamlinger som sitter på sykehjemmet med pledd over knærne og lurer på hvem de er.
Feil Adolph. Les programmet deres før du taler?
Familiepartiet: New Age.
Hva så? New Age fortjener også ett parti.
Kystpartiet: Et unødvendig parti. Jeg bor ved kysten, og den var her lenge før kystpartiet oppstod. Vi trenger ikke mer kyst.
Her er Adolph svært useriøs.
Adolph ville likt programmet til KP om han tok seg bryderiet med å lese det.
Rødt: Ikke styringsdyktig, samler du tre medlemmer i Rødt i ett rom, vil det ta dem under en time å ha opprettet 4 fraksjoner som nekter å ha noe med de andre å gjøre.
De har stor handlekraft i forhold til stortingets pensjonsbanditter i allefall.
Mer handlekraft enn jeg har sett hos noen av de andre norske parti.
Hadde alle parti vært som Rødt så ville stortingsbandittene sittet in the jailhouse now.
Gringofanten Fra-Stavanger Sier, september 14th 2008 at 2:17 pm
Underregulering av folketrygden er politikk.
Stortingskuppet er ett stort tyveri av offentlige midler, og en kriminell svindel i den juridiske forstand.
Nettopp det at rettssubjektene i stortingssaken er hevet over den straffeloven vi andre blir rammet av, viser oss alle hvor langt i retning mot plutokratiet Norge nå har kommet.
Diktatur i landet blir det neste, og til det er jo datalagringsdirektivet kjekt å ha.
Grublert traff Republikanerene på torget i Trondheim før forrige stortingsvalg. De hadde satt opp en campingvogn og spikret opp et ark utenfor med hele(!) partiprogrammet. Grublert spurte dama inni campingvogna om hva Republikanerne mener, og hun måtte stadig konsultere A4-arket på veggen for å få til å svare.
Denne bloggen blir ikke forhåndsredigert av VG Nett. Bloggens eier står ansvarlig for alt innhold.
Ingenting varer evig og nå er vi dessverre ved veis ende. VGB er lagt ned og vil ikke komme tilbake.
VG Blogg var en tjeneste levert av VG Multimedia AS. Henvendelser rettes til: Magne Antonsen
Ansvarlig redaktør/Administrerende direktør: Torry Pedersen
Redaktør digitalt Espen Egil Hansen. Redaktør avis: Helje Solberg. Politisk redaktør Hanne Skartveit
Digital direktør: Jo Christian Oterhals.
Sentralbord VG: 22 00 00 00
48 kommentarer In " NORGES KUN NI ANSTENDIGE PARTI – VI SNAKKES I VALGLOKALET 2009 "
RSS-strøm med kommentarer til dette innlegget. Tilbakesporings-URL
september 7th 2008 at 12:12 pm
Vi er dem de andre ikke må leke med.
Vi er det dårlige selskap.
Vi har en svak karakter
Og en billig fantasi.
Det er godt at vi ble født
Før aborten den ble fri.
Frem fra glemselen har fått 1379 kommentarer
21250 sidevisninger totalt
24 sidevisninger siste 24 timer
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 13th 2008 at 1:09 pm
Hva som er anstendig beror vel i stor grad på den enkeltes “ståsted”. Det er jo derfor vi har valg!
39391
915467
761
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 13th 2008 at 2:03 pm
Jadda jadda jadda – Argus liker Høire og FRP.
Trygdesvindel og hemmelige kontoer i Sveits til tross.
Det er Argus demokratiske rett å anse uanstendige parti for anstendige.
Det en demokratisk rettighet, det å mene at jorda er flat.
Men fakta er og forblir fakta.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 13th 2008 at 2:39 pm
# 2 B
Nja, min innstilling til det politiske miljø kan vel kanskje endre seg litt fra dag til dag (etter hvert som de driter seg ut), men normalinnstillingen ligger nok et stykke fra at pila peker på rødt ja…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 13th 2008 at 3:00 pm
Jeg har personlig kommet fram til at den politiske læren i partiene er underordnet aktørenes personlige integritet og moral.
Bedritne mennesker i lederposisjoner vil klare å bederve alt de tar i, uansett hvilken lære de preiker; også når læren er god i utgangspunktet.
At folk vil stemme på parti som støtter millionsvindelen til stortingspensjonistene, samt vil innføre det grusomme datalagringsdirektivet, og parti som bryter alle sine valgløfter er for meg ett stort mysterie.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 13th 2008 at 3:09 pm
# 3B
Det kan du si. Makt korrumperer og personlige fordeler teller nok ofte mer enn politisk integritet.
Og derfor har jeg ikke store hemninger med å fousere på partier/talsmenn som “driter seg ut” (når det skjer) og derfor har jeg ofte noe å skrive om!
Bare se hva som foregår på toppen i Venstre for tiden. samtidig fester jeg ikke filla av lit til det som foregår i Sp for tiden. Navarsete bebuder at hun skal bruke 40 milliarder over en 4-års periode på “vei”, men i relaiteten vil antagelig halvparten bli benyttet på jernbaner.
Dessuten er 40 milliarder (10 milliarder pr år) mindre en normale avsetninger til samferdsel. Og det er ikke hun som bestemmer når alt kommer til alt. Sp beveger seg i nærheten av sperregrensen i disse dager. Det samme gjør SV. Og det er det en årsak til!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 13th 2008 at 4:01 pm
Jeg tror nok du har rett hva angår SV og jeg sørger ikke over det.
Det finnes da fortsatt mange andre og mer anstendige parti igjen.
Men bondestanden forblir lojale til SP uansett.
(Bøndene har ingen andre venner)
http://www.vgb.no/149...
Alle i Norge hater jo bønder, så bondemannen må lage seg ett eget parti for å bli hørt og sett på tinget.
Bondepartiet er nok fortsatt Senterpartiet.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 13th 2008 at 7:54 pm
Hei Gringo,
Jeg er vel ikke enig i at NKP og Rødt er så anstendige partier.
Men, egentlig jeg ikke så glad i partier som påberoper seg et slags monopol på moral og anstendighet, og dermed er det få, om noen, partier som appellerer til meg. Stemte miljøpartiet ved siste valg, så kanskje det blir dem til neste år også.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 13th 2008 at 8:43 pm
Hva er galt med senterpartiet? At det sitter i regjeringen?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 13th 2008 at 9:05 pm
Jeg er bittert klar over at ditt syn er comme il faut i Norge, men prøv likevel å tenke litt etter: Hva galt har egentlig NKP og Rødt gjordt mot Norge?
Jeg tror (vite kan jeg ikke) at de sterkeste motstanderne av NKP og Rødt faktisk aldri har tatt seg bryderiet med å lese partiprogrammene til NKP og Rødt.
Hva tror du?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 13th 2008 at 9:22 pm
jeg vil gjerne stryke alle disse…..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 13th 2008 at 9:25 pm
Jeg har vært relativt overbærende med bøndenes eget parti, og det har jeg tenkt å fortsette med.
Men SP står som regjeringsparti faktisk delansvarlig for politikken til Jens Stoltenberg; sånn er det bare.
If you ride with`em you hang with`em.
Senterpartiets erfarne politikere har også en egen evne til å “tilfeldigvis” havne opp i svindelsaker, korrupsjonssaker, og misbruk av stillingen som tillitsvalgte.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 13th 2008 at 9:27 pm
Alle? Men da har du jo ingen anstendige parti igjen å stemme på. Dette mener du vel ikke? Hjemmesitting er tull.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 13th 2008 at 9:51 pm
Er det en spesiell grunn til at ingen partier som faktisk har sittet i regering er med på din liste?
Det demokratiske kjærlighetspartiet så/hørtes jo riktig koselig ut.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 13th 2008 at 10:28 pm
Er det en spesiell grunn til at ingen partier som har sittet i regjering er med på min liste?
Nei det er faktisk ikke det.
Men regjeringspartier har jo fått “prøvd seg” som vi sier, og de må jo da “levere varene” som de ble valgt på; noe de parti som ikke er med på lista aldri gjorde etter mitt syn.
Løgn og tyveri er uanstendig.
Kjærlighet har aldri vært uanstendig.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 13th 2008 at 11:02 pm
Anstendige?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 14th 2008 at 12:41 am
Ja anstendighet og ære.
Midt i all korrupsjon og tyveri.
Jeg lurer på hvor mange av stortingsfolka i landet vårt det er som ikke har brutt både juridiske og moralske lover.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 14th 2008 at 1:20 am
Du har remset opp en rekke pariter med bittesmå smale interesse og særegne felt. Dersom du vil slippe disse til makten vil det VIRKELIG bli urettferdig.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 14th 2008 at 4:27 am
Jeg registrerer at du mener at det er uanstendig å mene at man eier sitt eget liv, at uskyldige mennesker ikke skal kastes i fengsel, at man er uskyldig inntil det motsatte er bevist og at bevisbyrden hviler på anklager.
Kort sagt, du mener at det er anstendig å være tilhenger av rettsstaten. Kun ett parti i Norge er det, nemlig Det Liberale Folkepartiet.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 14th 2008 at 4:44 am
Nisselue vurderte en stund DLF. Men etter å ha skumlest et par innlegg fra onarki har han funnet at DLF ligger godt utenfor det han leter etter. Ja.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 14th 2008 at 9:32 am
Proteststemming er legitimt og høyverdig.
Det ligger i sakens natur at proteststemmer aldri blir mange; og FRP er ikke lenger ett protestparti.
Jeg peker på alternativer. Anstendige sådanne.
Og studer du programmene, så ser du at mange småparti ikke er ensporet i det hele tatt.
Noen småparti kunne dog vært heldigere med navnevalget
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 14th 2008 at 9:35 am
Det er kanskje litt uanstendig av meg, men jeg svarer deg med ei nettlenke.
http://reservatet.blo...
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 14th 2008 at 10:01 am
Hvorfor jeg har inntrykk av at DLF er splitter pine gale?
Som før sagt har jeg nesten ikke ord igjen når det kommer til dette partiet, men for a starter: Det Liberale Folkepartiets guru Onar Åm (personens navn er egentlig irrelevant men om noen vil gå til kilden så be my guest) har offentlig hyllet den store “filantropen” og “statsmannen” Augusto Pinochet for hans “gyldne år” ved makta i Chile; der visesangeren Viktor Jara ble offentlig torturert og henrettet for å ha sunget sosialistiske viser til klimpring på kassegitar.
(Hvilket heltemot og statsmanneri)
**************************** **********
Jeg har talt.
**************************** **********
http://admiral-gringo...
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 14th 2008 at 10:12 am
Hvorfor har ikke Venstre fått innpass på listen? De er jo relativt anstendige da…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 14th 2008 at 11:00 am
Venstre er ett av de parti som jeg ser ett håp for, og i den senere tid har jo da også partilederen Lars Sponheim (omsider) sluppet katta ut av sekken og fornektet FRP som seg hør og bør.
Jeg skreiv en liste over Norges moderasjon.
http://www.vgb.no/149...
Og der var ikke Venstre med.
Etter at Sponheim nylig tonet flagg mot FRP ville ei “ny” liste over moderasjonen i Norge hatt inkludert Venstre; ikke minst fordi at Sponheim også tok ett oppgjør med den reaksjonære utviklingen i KRF (noe som sikkert satt langt inne for ham, og kostet Venstre mye godvilje i KRF)
Moderate parti kan man “strike a bargain with” som de sier i det vakre engelske språket.
Sånne går det ann å diskutere en deal med.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 14th 2008 at 11:58 am
#7b
El….
jeg har vel sagt det før – jeg blir mer og mer for et to-parti system….
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 14th 2008 at 12:28 pm
Da har jo storkapitalen bare to parti som de trenger å ta seg bryderiet og risikoen med å få korrumpere, og personlig så ser jeg ett stort demokratisk problem i nettopp det fakta.
For demokrati er vel ikke plutokrati?
(Ikke i min verden i allefall)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 14th 2008 at 12:43 pm
El….
disse partiene har ingen politisk makt hver for seg. Mulig noen kan sitte på en vipp i et kommunestyre – men den vippeplassen er jo solgt etter konstitueringen. Og politikk handler om makt.
Et slags plutokrati vil alltid være tilstede… uten unntak…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 14th 2008 at 12:48 pm
Det Demokratiske Kjærlighetspartiet: Tulleparti.
Norges Kommunistiske Parti: Halve partiet vil, straks de får makt, renske ut den andre halvparten.
Miljøpartiet De Grønne: Talentløse drømmere.
Rettferdighetspartiet: Disse vil få seg et sjokk i møte med virkeligheten. Virkelig.
Sosialdemokratene: Disse har ikke forstått stort, sosialdemokrati er faktisk maktpolitikk så…
Pensjonistpartiet: De vil ta pengene fra oss som bygger landet og gi dem til gamlinger som sitter på sykehjemmet med pledd over knærne og lurer på hvem de er.
Familiepartiet: New Age.
Kystpartiet: Et unødvendig parti. Jeg bor ved kysten, og den var her lenge før kystpartiet oppstod. Vi trenger ikke mer kyst.
Rødt: Ikke styringsdyktig, samler du tre medlemmer i Rødt i ett rom, vil det ta dem under en time å ha opprettet 4 fraksjoner som nekter å ha noe med de andre å gjøre.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 14th 2008 at 1:42 pm
Ett slags plutokrati vil vi alltid ha ja, absolutt, men hvorfor gjøre alt så forbasket lett for kaksene?
Hva med å gjøre veien deres litt mer kronglete og hard?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 14th 2008 at 1:49 pm
Det Demokratiske Kjærlighetspartiet: Tulleparti.
Og hva så? Protestpartier trengs.
Norges Kommunistiske Parti: Halve partiet vil, straks de får makt, renske ut den andre halvparten.
Lever ikke Adolph litt i 1930 nå?
Miljøpartiet De Grønne: Talentløse drømmere.
Drømmere? Ja. Tallentløse? Nei.
Rettferdighetspartiet: Disse vil få seg et sjokk i møte med virkeligheten. Virkelig.
Utvilsomt. Men protestparti trengs.
Sosialdemokratene: Disse har ikke forstått stort, sosialdemokrati er faktisk maktpolitikk så…
Trenger ikke være slik, vet du.
Pensjonistpartiet: De vil ta pengene fra oss som bygger landet og gi dem til gamlinger som sitter på sykehjemmet med pledd over knærne og lurer på hvem de er.
Feil Adolph. Les programmet deres før du taler?
Familiepartiet: New Age.
Hva så? New Age fortjener også ett parti.
Kystpartiet: Et unødvendig parti. Jeg bor ved kysten, og den var her lenge før kystpartiet oppstod. Vi trenger ikke mer kyst.
Her er Adolph svært useriøs.
Adolph ville likt programmet til KP om han tok seg bryderiet med å lese det.
Rødt: Ikke styringsdyktig, samler du tre medlemmer i Rødt i ett rom, vil det ta dem under en time å ha opprettet 4 fraksjoner som nekter å ha noe med de andre å gjøre.
De har stor handlekraft i forhold til stortingets pensjonsbanditter i allefall.
Mer handlekraft enn jeg har sett hos noen av de andre norske parti.
Hadde alle parti vært som Rødt så ville stortingsbandittene sittet in the jailhouse now.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 14th 2008 at 2:06 pm
el…
Rødt og stortingspensjoner er en politisk fjert…..
hvorfor ikke annmelde staten for underregulering av folketrygden –
eller kommunene for å skylde norske skolebygg og elever/lærere over 60 milliarder i oppussing ?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 14th 2008 at 2:17 pm
Underregulering av folketrygden er politikk.
Stortingskuppet er ett stort tyveri av offentlige midler, og en kriminell svindel i den juridiske forstand.
Nettopp det at rettssubjektene i stortingssaken er hevet over den straffeloven vi andre blir rammet av, viser oss alle hvor langt i retning mot plutokratiet Norge nå har kommet.
Diktatur i landet blir det neste, og til det er jo datalagringsdirektivet kjekt å ha.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 14th 2008 at 2:25 pm
underregulering av folketrygden er det største offentlige tyveriet gjennom tidene …etter min mening….
skolebyggene seiler nå opp som en skandale….
og du EL…. dikatatur.. dit går jeg ikke på høylys dag….
datalagring…
hvor mye tror du finnes om meg og deg allerede i dag.. og jeg bryr meg ikke…
hvorfor gjør du ?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 14th 2008 at 2:26 pm
tror jeg må fine noe god musikk her…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 14th 2008 at 2:26 pm
Grublert traff Republikanerene på torget i Trondheim før forrige stortingsvalg. De hadde satt opp en campingvogn og spikret opp et ark utenfor med hele(!) partiprogrammet. Grublert spurte dama inni campingvogna om hva Republikanerne mener, og hun måtte stadig konsultere A4-arket på veggen for å få til å svare.
Men nå er de visst lagt ned.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 14th 2008 at 2:29 pm
http://www.youtube.co...
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 14th 2008 at 2:46 pm
Jeg kunne godt forklart deg hvorfor datalagringsdirektivet er Mordor, men det blir for langdryge greier på en Søndag.
Vi får la akkurat det ligge i dag.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 14th 2008 at 2:47 pm
Søndagsmusikk.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 14th 2008 at 2:47 pm
Kanskje de ville ha republikk?
(Ett slag i mørket)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 14th 2008 at 2:48 pm
Dau lenke
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 14th 2008 at 2:53 pm
#21
testa nettopp igjen – virker her…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 14th 2008 at 2:58 pm
Sikkert noe teknisk surr etter det reklamebannerstuntet i går.
Det går vel over slik det pleier.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 14th 2008 at 3:05 pm
prøver via serveren i England…
http://uk.youtube.com...
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 14th 2008 at 3:18 pm
Nå virker begge
Sikkert POT som overvåker Gringofanten fra Stavanger i frykt for hans folkeforførende evner.
Sweet Home Stavanger – The west will rise again.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 14th 2008 at 4:48 pm
POL POT ???
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 14th 2008 at 4:59 pm
Nei Pål på påtta har jeg tatt en runde med før.
http://www.vgb.no/260...
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 14th 2008 at 6:30 pm
Frem fra glemselen har fått 1404 kommentarer
22444 sidevisninger totalt
700 sidevisninger siste 24 timer
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende