
Jeg har tidligere sagt mitt om politikken til Fremskrittspartiet.
Interesserte kan lese mer om dette her )))
Etter å ha analysert denne freppe-politikken (som etter min mening ikke henger på greip) konkluderte jeg raskt med at freppere var bare nødt til å være bygdeorginaler eller infantile.
Muligens noen illiberale proletarer fra AP som var blitt forbannet over de til stadighet økte prisene på blåsmirnoff og Petterøes rulletobakk, og som nå ellers bare mislikte folk med mye pigmenter i huden?
(Jeg har ingen motforestillinger mot blåsmirnoff, men synes vel gjerne at land og folk ikke skal la politikken styres av akkurat denne faktoren)
(_8(|)
Jeg er likevel åpen for at problemstillingen er mer avansert enn som så.
Så hva sier dere andre?
Hvem stemmer egentlig på Fremskrittspartiet?

113 kommentarer In " HVEM STEMMER EGENTLIG PÅ FREMSKRITTSPARTIET? "
RSS-strøm med kommentarer til dette innlegget. Tilbakesporings-URL
januar 3rd 2009 at 9:37 am
Folk som er håndverkere, de som jobber i industrien, alle de som AP har sviktet med sine stadig fordyrende skatter og avgifter.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 9:42 am
Christian har rett, det er gutta på gølvet. De som stolte og stemte på AP før. Det er grenser for hvor mye idioti og avgiftsterror folk tåler før de blir forbannet. Folk asså. Når det kommer til nordmenn så tåler vi myyye mer, men nå begynner det å butte imot her også.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 9:45 am
Jeg *ser* dette AP-sviket klart og tydelig.
Men hvorfor (sukk) Fremskrittspartiet?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 9:46 am
Jojo…pryl til AP…men ***HVORFOR*** dette frepperi?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 9:47 am
Redneck har her gitt deg svaret.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 9:53 am
Det hadde vært så enkelt for AP å få folket tilbake.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 9:56 am
Jeg oppsummerer Red:
* Gutta på golvet stemmer FRP
* Det gjør de p.g.a. idioti og avgiftsterror.
Men mye av det som nå er offentlig og gratis vil bli privatisert med FRP – og vil da bli “avgiftsbelagt” på en annen måte.
Og tror noen *virkelig* at Norge vil få mindre idioti som gjør skam på landet med FRP i rorbua?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 9:57 am
jeg tror det er en myte at frp har så stor arbeidergrunnlag
jeg tror frp ønsker å bygge opp under denne myten for å fremstå som partiet for “folk flest”.”Folk flest”begrepet er forøvrig et Gerhardsen sitat.
for å gi en indikasjon på hvor mange arbeidere som stemmer på frp så kan man se på hvor mange av LO medl. som stemmer frp. og det tror jeg er 1/3 eller under 1/3.mesteparten av resten stemmer ap.
en grundigere dokumentasjon er bernt aardal valg 2005 bok. der står det at det er en myte at det går mange velgere fra arbeiderklassen til frp.
Når det stemmes fra arbeiderhold på frp så har det nok med innvandring å gjøre
Felles for AP og FRP velgeren er skepsis for innvandreren, i følge bernt aardal. som er norges fremste valgforsker.
Jeg tror det er en myte redneck og christian tror jeg tar feil når de fremhever avgiftsproblematikken.jeg tror at de som er skolerte innenfor arbeiderbevegelsen er mer opptatt av faglige rettigheter/inkludert retten til arbeid -som ap er opptatt av – en skatter og avgifter.
skatter og avgifter er en middelklasse greie.jeg tror frp høster mye i denne klassen. merk at sentrumspartiene , unntatt venstre , går tilbake
frp støttes også hos gamle krf velgere.dette i forhold til israel, homofili, og andre verdikonservative spørsmål.dette fordi frp er det mest ytterligående partiet i forhold til disse spørsmålene.
i tillegg
kan man ofte lese i nyhetene at det er en sammenheng mellom høyre og frp sin velgermasse.Går høyre opp går frp ned. går frp opp går høyre ned.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 9:58 am
Det er sant, men EU-gremlins bryr seg ikke om sitt eget land…for de er “europèere” bare…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 10:00 am
Jeg stemmer FRP fordi:
1. Høyre har kastrert seg selv, og har blitt et fargeløst parti uten baller.
2. AP, som i sin tid var arbeidernes parti, er nå blitt den øvre middelklassens parti. Partiet for de som fremdeles tror på fagre ord ( har du noen gang vært på sosialkontoret, fordi firmaet der du jobber var konkurs, og husleia forfalt i går ? ), og som har råd til avgiftstyrranniet. AP er ikke lenger partiet for oss som holder hjulene i gang. Vi som er håndverkere, vi som kjører lastebil, vi som jobber i industrien. Vi som er avhengig av bil for å komme oss på jobb.
Vi stemmer FRP fordi vi har ikke råd til å la AP sammen med SV fortsette sitt vanstyre. Vi trenger et parti i regjering som er villig til å sette avgifter kraftig NED. OG tro meg, når vi nærmer oss valget, vil nok Høyre være mer enn villig til å samarbeide, for de er ikke lenger storebror. Men lillebror. Sammen tror jeg, og mange med meg, at det blir en veldig bra regjeringsplattform.
Jeg ser for meg Siv Jensen som statsminister, og Per Christian Foss som finansminister. Erna Solberg som utenriksminister. Det tror jeg blir veldig bra.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 10:00 am
i tillegg
høyreklassen tror jeg er to deler
det er den verdikonservative delen og det er den økonomisk libralistiske delen
jeg tror frp skårer høyere , fordi de er mer ytterliggende, hos liberalistene.
jeg tror også at det er snakk om et generasjonsperspektiv. da de eldre er mer vant til høyre libralisme, mens de yngre ser frp som er kompromissløs
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 10:03 am
Innvandrerne går oftest inn i typiske proletar-jobber, og er logisk nok derfor i direkte konkurranse med arbeiderklassen på jobbmarkedet.
Vi skal være *svært* forsiktige med å fordømme dem som forsøker å kjemper for å få beholde sitt yrke.
Jeg tror som du at skattehatet er sterkest i middelklassen.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 10:07 am
Jeg ser også for meg Siv Jensen som statsminister.
Dog i mine mareritt.
Jeg tror du kune funnet mange bedre alternativer enn frepperi her:
http://reservatet.blo...
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 10:09 am
68-nissene stemmer nok helst på Høire
(Noget andet skulde dog tatt seg ut)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 10:13 am
Og her kan du lese ( ganske subjektivt, riktignok ) om SV…
http://kylefinnesand….
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 10:16 am
Hver åttende stemmeberettigede.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 10:17 am
Med respekt: Jeg har forkastet SV allerede.
På eget initiativ.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 10:17 am
Aye. Men hvem er disse folka?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 10:20 am
Lag en liste da vel, begynn med meg og Bambi. Spør så Red. Det er en begynnelse, ikke sant ?
Så har du og dine sosialistvenner en egen liste over “freppere” hver gang vi sier noe dere ikke liker.
Forøvrig vil jeg minne om
http://avalon.law.yal...
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 10:22 am
Det er ikke pent å registerer folk på en negativ måte, mange forbinder det med regimer vi ikke liker å sammenligne oss med.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 10:26 am
Red har redegjordt for hvor han står tidligere.
Og med respekt: Jeg tror jeg provoserte ham til det
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 10:29 am
Jeg er ikke interessert i navn og enkeltpersoner.
Jeg er interessert i å få nye kunnskaper, slik at vi muligens kan komme freppere i møte og avlive politisk det ytre høire.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 10:31 am
hei EL….
nå vet ikke jeg om prisen på rulletobakk er avgjørende for et partivalg, men det skulle ikke forundre meg. Man hører jo om *far min stemte xxx i alle år – derfor….* og om at ungdomsvelgere mer og mer stemmer ut fra enkeltsaker.
Det jeg vil si er at AP ikke har tydeliggjort sin politikk godt nok i samarbeidsregjeringen. De andre har tjent stort på dette samarbeidet. AP må innse at velgerne kommer ikke gratis lenger. profilering og tydeliggjøring må til. Jeg er ikke sikker på om Stoltenberg er dyktig nok – desverre.
Det hjelper ikke å *være så kjekk* lenger….
Jeg tror det er mye å hente for AP her.
Som noen sier er vel Høyre den andre store lekkasjen. De trenger en ny ledelse – tror jeg
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 10:32 am
Jeg kan akseptere men kan ikke forstå at noe er tilhenger av Rød valgallianse som du tydelig er tilhenger av. Til din opplysning kan jeg si at hvem en stemmer på er hemmelig her i Norge, derfor får du ikke noen korekt svar på ditt spørsmål bare tipping. Hadde dine venner i Rød V.al. styrt landet så hadde det ikke vert noen vits i å stemme i det hele tatt. For da ville du bare ha et parti og stemme på. Så vær glad at du har flere alternativer å stemme på. At du kaller mennesker bygdetullinger eller annet dritt, som stemmer på andre partier enn ditt. Viser oss som leser ditt innlegg hvem som er bygdetulling. At du også påstår at enkelte stemmer på et parti fordi de ikke får billig nok blå vodka og tobakk sier en god del om din tankegang.
Det må da gå ann og vise sin motstand mot et annet parti uten å bruke slike nedsettende navn og utrykk.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 10:32 am
Vil man ha noen som stemmer FRP til å skifte parti, kaller man ikke vedkommende for “frepper”. Det blir som å omtale negre for niggere. Her gjør du en kardinalfeil.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 10:35 am
Stortingsvalg 2005 viste at FRP kom på annen plass med 22% av stemmene og fikk 38 stortings mandater (AP inn på første plass med 32 % / 61 stortingsmandater).
Så du mener at 22 % av befolkningen er idioter? Det faller på sin egen urimlighet…
Fakta om siste valg kan du se her: http://no.wikipedia.o...
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 10:36 am
Joda…AP sliter om dagen…absolut…
Jeg har litt kåseri om det:
http://internasjonalt...
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 10:38 am
Du mener nok partiet Rødt?
Jeg tror ikke engang folka i Rødt liker meg noe særlig…jeg har nok lite “venner” der kjære deg
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 10:41 am
Ja jeg har vært inne på den tanken jeg også.
Mange velgere vil nok forskanse seg enda dypere i FRP når vi bruker skarpe ord.
Det er et dilemma.
Håpet var å få usikre velgere til å ikke ville gjøre seg sjøl til narr og klovn med å stemme på FRP – men jeg er slett ikke sikker på klokheten i den taktikken.
Jeg tar gjerne i mot råd.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 10:42 am
Nei jeg er usikker, og stiller derfor spørsmålet.
Jeg er lydhør.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 10:57 am
I min omgangskrets er frp-velgerne så godt som forsvunnet og jeg kan faktisk ikke komme på en eneste en. Det er ikke det at de har dradd sin veg, de har bare endret mening. Felles for dem alle er at jeg har hatt dem inne til fortrolige samtaler. I dag deltar de i politiske diskusjoner på en reflektert og dannet måte, siden de nå kan underbygge sine standpunkter uten å behøve å bli fornærmede og opprørte.
Frepping er et fint ord. Etter hva jeg husker oppstod det her på vgb under en debatt der order “hitling” (å beskylde opponenten for å ha nazisympatier) kom på bordet, og var vel i utgangspunktet ment som en mild for for hitling.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 10:59 am
Fremskrittspartiets prosjekt er å banke vett i hodene til nordmenn, og få folk av dem, etter årelange sosialistisk utradering av alt som ligner på fornuft i dette landet. Fremskrittspartiet ønsker at folk skal få styre mer i sitt eget liv. Alle krumspringene og selvmotsigelsene til Frp må ses i lys av det faktum at nordmenn fornuftsmessig på felgen etter sosialistenes hjerneherjiner, og at de må ta hensyn til dette. Slike som deg er livredd at det faktum at dess mer folk bestemmer over eget liv, dess bedrre kommer det til å gå, skal komme for en dag. Nesten alle ville kommet tilbake etter å ha besøkt nord-korea. Det samme vil skje om folk fikk smaken på selvstyre. Ingen vil tilbake til sosialistisk ondskap og pøbelskap igjen, etter å ha fått smaken på selvstyre.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 11:12 am
En fin og reflektert kommentar, som minner meg på hvorfor jeg fortsatt gidder å blogge på VGB
*¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯| ___.___ |¯¯¯|___¯/_
*__________| |______||__________|
*OO ?- OO¯¯¯¯OO – O¯¯¯¯O – OO°O°°
Og forøvrig mener jeg at datalagringsdirektivet må ødelegges
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 11:13 am
Tror du virkelig på at Gringofanten fra Stavanger er betalt av Nord-Korea?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 11:19 am
#16
sjalle…
driver du politisk indoktrinering i ditt atelier
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 11:28 am
Det er viktig å tilføye dette.
Da stoltenberg gikk mot høyre så tapte han velgere. han ble ikke gjenvalgt ved valget i 2001.
da stoltenberg gikk til venstre ble han valgt.riktignok med en knapp margin.
ap har også tjent på finanskrisen.dette fordi det viktigste er arbeidsplasser.frp sin politikk vil resultere i færre rettigheter for arbeidere og økt arbeidsledighet.
jeg tror tillegg at mange ikke får med seg det psykologiske. jeg har lest i en artikkel at preferanser for høyre venstre er betinget av hjernen. noen har en hjerne som er konservativ og har vanskelig for å omstille seg, andre har en mer innovativ hjerne.
Det kan du lese om her:
http://www.dagbladet….
Itillegg så må det sies at det alltid har eksistert reaksjonære elementer av arbeiderklassen. arbeiderklassen har klart å frigjøre seg fordi de har drevet mye med opplysning, og fortalt sin klasse hva som er i deres interesser.
jeg ser ikke noen forskjell mellom arbeidere som støtter frp og de arbeiderne som på 1700 tallet så opp til sin konge som en gud. sosiologisk er det slik at mentaliteten i arbeiderklassemiljøet er konformt og dermed legger opp til å tenke enkle løsninger.Dette må igjen sees i sammenheng med den mediainnflytelse informasjonstilgang de er offer for.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 11:29 am
Vel, hvertfall ikke flertallet. Heldigvis!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 11:30 am
Aye. Medias politiske rolle er stor i våre dager.
Kansje enda større enn vi tror?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 11:31 am
Aye. Heldigvis
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 11:32 am
Kunstens kraft
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 11:32 am
Ja hvilket mysterium dette er. At ikke alle kaster seg på kne foran det hellige velferdssamfunnet må jo være et utrykk for infatilisme hos skitne arbeidere med rullings i baklomma som ikke liker innvandrere?
Jeg må gjøre det klart at jeg støtter ikke hobbyliberalistene i FRP, men jeg tror jeg vet hvorfor mange gjør det. Ring Kolberg, for jeg har knekt “koden”. Folk som er overbevist om sosialdemokratiets fortreffelighet ser det selvsagt ikke. Staten har vokst til en grotesk størrelse. Detaljstyring, avgiftsjungel og skjemavelde kveler moralen. Når avgiftsnivået er så høyt og påbudene og forbudene så mange, får man en kjedelig følelse av å være statlig eiendom. Folk vil ha tilbake noenlunde frihet, verre er det faktisk ikke.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 11:35 am
her må jeg tillegge følgende
faktum er at nordmenn er en av verdens rikeste land
vi har i følge oecd en åttende plass i kjøpekraft
vi har tilnærmet gratis helsevesen
tilnærmet gratis skole og høyere utdanning
vi har billig bensin iforhold til kjøpekraft
ikke minst vi jobber minst i hele europa:kortere arbeidstider og lengre ferier
at da frp når frem må ha da ha sammenheng med psykologiske faktorer. at folk ikke evner å se hvor godt de har det.
det sosiologer kaller for begrenset kognitiv kapasitet.
og der kommer mediabilde og enkelte gruppers manglende evne til refleksjon
ikke bare manglende evne, men også manglende vilje for informasjonen er der.
det er bare å gidde å lete.
litt betegnende. redneck som stemmer frp, hadde et innlegg hvor han ga uttrykk for at han dritter i hvordan det er i midtøsten.når man ikke er villig til å gidde å reflektere eller lete etter informasjon, men mottar politiske budskap som barn ser på barnetv , ja da er det ikke rart at frp er store.spesielt om man ser på tv2 hele tiden
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 11:36 am
Jeg er ikke “overbevist om sosialdemokratiets fortreffelighet” men kan fortsatt ikke begripe at FRP er landets største parti på mange meningsmålinger.
Vil mindre skjemavelde moderere folks lemenmarsj til FRP?
(Jeg bare spør)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 11:38 am
#18 btidag:
Nei, jeg bedriver ingen politisk indoktrinering overhodet, og i alle fall ikke i atelieret, – der er det ikke plass. Det er de “fortrolige samtalene” som gjør susen
Der er det ikke partitilhørighet som er cluet, men grundig analyse av politiske og ideologiske overbygninger *kremt*
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 11:38 am
FRP to the bone babe. Fordi alle deres ideer, er noe AP og de andre partiene engang har nedstemt, for så å bruke det som sin egen politikk. Frekke jævler vil nå jeg si men. (Dette hadde vi om i samfunnsvitenskapen btw)
Så jeg vil ikke stemme på noen partier som “bruker” skitne knep og greier for å fremme “sin” politikk. Ser jo at de lover lover lover hele veien når det nærmer seg valg. Men skjer det noe? NOPP.
BUUUUUU!
Nå ser vi snart Jensemann som shaker hands med gamlinger og kysser småunger
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 11:38 am
Jeg tror Red har redegjordt for sitt syn før.
Ikke døm folk så fort er mitt råd.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 11:39 am
At the pøbb I presume?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 11:39 am
Håper den demente sykehjemsbeboeren spytter på dem
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 11:45 am
*Gringofanten
Ja, du skal ikke se bort fra at mindre byråkrati ville hatt en effekt. Om en noe beskjeden effekt, så hadde det vært en start.
*Rød Stemme
“at da frp når frem må ha da ha sammenheng med psykologiske faktorer.”
Selvfølgelig er dette grunnen. For ikke under noen omstendighet kan årsaken være at folk har skjønt politikken og er oppriktig enige med den. Når folk ikke deler ditt verdensbilde så er det innsiden på hodet deres det er feil med.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 11:49 am
Men politikken henger jo faktisk ikke i hop?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 11:52 am
Kan hende du ikke liker den. Det er noe ganske annet enn at den ikke “henger i hop”
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 11:54 am
Jeg har lenket til mitt “legendariske” FRP-kåseri.
Politikken deres *er* faktisk selvmotsigende.
Kilden er FRPs egne program.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 12:01 pm
Vanskelig å forstå.
Jeg kjenner omtrent ingen FRP-ere, men ut fra de få jeg kjenner, går det en del på billig bensin, røyk og sprit, og på en blind USA-underkastelse, uansett hva Bush & co gjør.
Jeg tror andre partier må være flinkere til å tydeliggjøre at FrP-politikken ikke henger sammen.
Så går det jo på at man tror man kan bruke vilt av oljeformuen.
Så er de mot uhjelp og ignorerer klimakrisen.
Takk og pris at den sittende regjering, (som absolutt ikke er feilfri), hadde karakter til å holde igjen på uvettig pengebruk i en ekstrem oppgangskonjunktur.
Derfor finnes det nå penger til forsvarlig motkonjunkturspolitikk, slik at Norge vil komme relativt ut av finanskrisen.
Det tragiske er jo at det finnes så mange andre land der folk virkelig er ille stilt av den samme krisen, som er skapt av uhemmet markedsliberalisme.
Altså av den politikken FrP i prinsippet hyller, selv om ingen skriker mer etter statlige midler enn nettopp de.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 12:04 pm
Tror du Jensemann forutså Septemberkrakket, eller tror du at han bare hadde flaks?
(Jeg bare spør)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 12:05 pm
Jeg har lest innelgg og kommentarer og gratulerer med å ha dratt igang en politisk diskusjon så rett etter jul på VGB. Godt nyttår.
Jeg stemmer ikke FRP, men jeg må gi dem at endel standpunkter de har hatt har blitt mainstream og stuerent. De andre partiene har fulgt etter om enn noe nølende.
Når nå skatten kommer til å gå ned (selv om det er unntakstilstand) så er det gammel FRP ønske da det lønner seg for økonomien. Hehe.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 12:07 pm
Ja man kan jo ikke skatte folk strakt inn i konkursene
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 12:09 pm
Leste det “legendariske” innlegget. Jeg er ikke videre imponert. Det er tydelig at du ikke liker programmet men hvordan politikken er selvmotsigende forstår jeg enda ikke.
Forøvrig;”FRP selger hønsa som legger gullegg på billigsalg, og remjer deretter om billig rulletobakk og billig vodka.”
Det er spennende å se at de som snakker høyest om felleskap og toleranse samtidig makter å generalisere slik som dette.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 12:21 pm
Gullhjerte og Starlett er snille sosialister.
Jeg er mer av den ufine typen…en løs kanon.
Hvordan kan man ta alvorlig mye av det som kommer i fra FRP da?
Det er jo så hisides?
Så absurd?
http://www.vgb.no/260...
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 12:22 pm
Idioter som ikke vet hvor bra de har det. Og ikke vet mye FRP hadde ødelagt landet.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 12:23 pm
#14
Stoltenberg har selv sagt at ingen kunne forutse dette…..
ja… bortsett fra et par Nobelprisvinnere.. men de bommet også på tidspunkt.. og de fleste kan spå.. halvparten får rett….på opp eller ned…. kommer et innlegg fra meg om dette snart…
Og hvordan betales nå den økte bruken av penger….som Kristin absolutt ikke hadde råd til for noen måneder siden….
NB. Jeg vil påpeke at jeg er imponert over Kristin som minister.. dette er noe annet enn hun var i opposisjon….
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 12:24 pm
Kort digresjon:
Ser til stadighet at frepperne hufser seg og nevner AP, SV, Pol Pot, Stalin, Marx, Vinmonompolet og Nord-Korea i ett og samme åndedrag. Da er det fristende å sause sammen Burma, Frp, Pinochet, Margareth Thatcher, Enron og le Pen, men det måtte i så fall være for å synke ned på et lavere bivissthetsnivå og det gidder jeg ikke. Skal ikke sove enda.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 12:27 pm
Nååå…(legg på dansk tonefall)…la oss ikke kalle dem for idioter…hva med villfarne sauer?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 12:31 pm
Det eksakte tidspunkt kunne ingen forutse.
Min store skrekk var at sammenbruddet ikke skulle komme før vi rakk å få Fremskrittspartiet i regjering.
(Dette ser *litt* lysere ut nå)
Men hallo: Mange analyserte seg da fram til at krakket var nært forestående.
Er Jensemann lurere en vi tror, eller hadde han bare flaks?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 12:32 pm
Aye
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 12:32 pm
Arti bilde. Men artikkelen var om å få bedre standard på veiene. Skal man ikke ta slikt alvorlig?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 12:34 pm
Det er ikke alltid hva man sier, men måten det blir sagt på.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 12:37 pm
Så du har faktisk ikke noe imot det Per Sandberg mente, du likte bare ikke måten han sa det på?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 12:39 pm
Jeg er ingen prinsipiell motstander av bedre veistandard…om det er det det går i?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 12:46 pm
Det var du som linket til den artikkelen som et eksempel på hvor “hinsides” og “absurd” politikken til FRP er?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 12:49 pm
Aye…fyllekjøring og alt det der…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 1:05 pm
#31
jensemann holdt inn i det siste på *en fast økonomisk kurs*……
jeg kan godt gjenta….
og her skuffet regjeringen meg…og før det Norges bank.som lever etter regler gitt av jensemann….
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 1:11 pm
Joda. Mye mulig han ikke forutså krakket.
(Jeg bare spør)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 1:16 pm
Greit. Staten er ihvertfall altfor stor, og folk merker dette. Konsekvensen er at FRP får større oppslutning.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 1:22 pm
Ja FRP vokser. Og jeg gremmes.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 1:43 pm
#27.5
Gringo; det går vel ikke på hvor vidt Jens forutså “krakket” eller om han var heldig, men at det i landet ble ført en sådan politikk som gjorde og gjør oss rustet til å ta i mot smellen på en bedre måte enn mange andre land.
Forøvrig er jeg slett ingen blind AP-mann med bunnløs tillit til stell og styre, og jeg ser tydelig forskjell på menn og kvinner fra AP nå og for 10-15 år siden. Hvilke forskjeller den foregående generasjon måtte se, tør jeg ikke tenke på.
Hvorfor folk i dag stemmer FRP? “Der det ikke finnes mer, kan man ei heller stort forvente”?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 1:46 pm
Norge, nasjonen som består av 25% freppere (og rundt 7% erkesosialister?)
Skål for et fargerikt fellesskap!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 1:56 pm
Så har du oss som ikke stemmer fordi all politikk er løgn
Men hvem som lyver mest….?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 2:15 pm
Et av de bedre svarene jeg har fått i dag
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 2:15 pm
Skål
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 2:16 pm
Hvem lyver mest? Ja si det…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 2:18 pm
Mange. Kanskje en overvekt av fiskere, de i offshore og uføretrygda (kanskje altså).
Ellers er det folk fra alle yrker og samfunnslag.
Jeg tror de liker det direkte budskapet.
Broren min sa at det er umulig at ikke FRP har en og annen sak som folk flest er enige i. De spyr jo ut ideer hele tiden. Alt andre foreslår har frp foreslått før dem.
Jeg tror at folk flest gjerne vil at politikk skal være så enkelt som frp fremstiller det. En statskasse som aldri blir tom, alle får alt de vil ha og ingen slipper å slite mer.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 2:22 pm
Er det ikke litt rart at det er enkelte “grupper” som skal alltid skal anses som individer når man skal kritisere, mens andre er fritt fram? Homsehatende muslimer kan man ikke dømme og kalle stygge ting, da er man rasist. Men når man sier stygge ting om FrPere på generell basis, da er det liksom helt OK.
Hvorfor slikt hykleri?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 2:23 pm
Kåre Willoch var inne på dette.
FRP lover alt til alle…nesten…
Alle forstår jo at ikke alle kan få alt, men når man velger ut noen grupper som skal få svarteper, så biter mange likevel på kroken til FRP.
Nordlendinger, pakistanere og alenemødre og bønder…for eksempel…og vips høres alt mer realistisk ut.
FRP vil privatisere norsk kraft til utenlandske kraftmonopol på billigsalg.
Det er faktisk det verste med dette partiet.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 2:26 pm
Hykleri? Meg? Jeg forakter da alle?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 2:27 pm
Jeg tror FRP og AP vil føre identisk politikk. Begge partiene er imperialistiske og hater den frie tanke.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 2:29 pm
JEG stemmer Frp.
Og Siv Jensen skal bli statsminister!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 2:29 pm
Illiberale proletarer fra AP stemmer på FRP?
Når de blir leie av høye avgifter på blåsmirnoffen?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 2:30 pm
Pensjonistpartiet er mer i tråd med dine verdier.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 2:32 pm
#44,5:
Og hvem bestemmer det?
Du?
Nok sagt.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 2:34 pm
Jeg *bestemmer* det ikke så klart
Jeg analyserer bare de forskjellige partienes programmer som de sjøl har skrevet.
Alle norske parti legger programmene sine ut på internett.
Jeg har brukt mye tid på å lese dem alle.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 3:17 pm
#38.5
Spørsmålet nå er hvor mange som evner å se perspektivene, skille mellom politikken som er ført og hva den resulterer i. Kontra hva resultatet ville vært med politikk fra ytterste populistiske ving i 3 år..
Det blir en spennende valgkamp, og jeg kjenner med gru at jeg gleder meg til valgnatten..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 3:27 pm
Ikke nok sagt likevel.
Vil bare si (jeg sier alt for mye uansett) at jeg støtter ikke partiet i all deres politikk, men vil folk for eksempel ødelegge seg på alkohol er det trist og for ille, men nå er det nasjonens sikkerhet som teller, både vår og andres…
Slik sett finnes knapt et parti jeg kan stemme på, men tross alt. Greitt med flerkulturellt samfunn, men ikke når det går på bekostning av norsk integritet og arv.
Jeg ser konturene, ja mer enn det, av norsk (dum-)snillisme.
Nok er nok.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 3:29 pm
Argh…Jeg ser RESULTATET av norsk religion, nemlig snillismen. DA fikk jeg vel sagt det vel:)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 5:20 pm
Jeg gleder meg også. Vi håper det beste
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 5:21 pm
Ja nok er nok.
Kun ni anstendige alternativ igjen.
http://www.vgb.no/260...
Vekk med det gamle.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 5:22 pm
Jeg mente hva du forsto
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 5:36 pm
Jeg har lavært å stemme på noen parti hittil rett og slett fordi jeg er uenig i altformange punkter alle partiene serverer i partiprogrammet sitt. Ved valget skal jeg gjøre et unntak og stemme Frp, og det er kun fordi jeg synes du virker som en oppblåst idiot som hakker ned på alle som ikke vil stemme som deg.
Godt nyttår!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 5:43 pm
Du burde ikke la meg bestemme hva du skal stemme på; hverken direkte eller indirekte.
Sjalle hadde et godt poeng tidligere i kommentarekka.
Godt nyttår.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 5:48 pm
#49.5
Det har aldri vært min intensjon å bringe politisk debatt ned på det nivået du har gjort, men når man velger å gå ut mot andre velgere slik du gjør, så er ofte det eneste motangrepet som fungerer å synke ned til samme nivå.
Nå har aldri valget dreid seg, for min del, om annet en valget mellom flere onder, men nå vet jeg ihvertfall hvilket onde jeg skal stemme på.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 5:52 pm
Hvis det FRP-politikk i Norge du vil ha, så er selvsagt FRP et helt naturlig parti å stemme på for deg.
Ingen kan eller vil nekte deg å ha din demokratiske rett på valgdagen.
Ingen. Ikke jeg heller.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 5:57 pm
Hehe, her var du i gang igjen. Blir du aldri lei av å båssette mennesker? Blir du aldri lei av å holde dette “propagandamskineriet” ditt gående mot FrP`s velgere?
Du påstår at du er interessert i å vite hvem som stemmer på FrP, men du legger overhode IKKE skjul på at du er partisk. Idet noen skriver at FrP`s velgere er “idioter” kommenterer du på din vante måte “aye” for å bekrefte at du er enig. Du er ikke interessert i å finne ut av hvem som stemmer FrP, du er interessert i å drite ut FrP`s velgere!!
Men til tross for at jeg synes din fremtreden er forkastelig så skal jeg svare deg ut fra min erfaring.
Jeg er FrP`er, og per dags dato ikke bare velger. Jeg har mange år på skolebenken bak meg innen økonomi og kommunikasjon. Gubben min er velger. Han er bl.a. utdannet eiendomsmegler. . Naboene mine er fra Iran, ikke muslimer, og de stemmer FrP. Hun jobber i kommunen og han driver restaurant. En Irakisk venn er FrP velger. Han mener at asylpolitikken i Norge er vanvittig og vet at de eneste som er villige til å gjøre noe med dette er FrP. En mannlig bekjent av meg er lege, og medlem av FrP. De fleste vennene mine stemmer enten FrP eller Høyre, og alle er godt utdannet, OG her kommer det som er det morsomme skjønner du. Mange av dem har lang utdannelse bak seg innen økonomi.
Jeg hadde en venninne som stemmer SV som brøt all kontakt med meg da jeg meldte
meg inn i FrP.
Jeg kunne ha fortsatt i lange tider, men det er ingen poeng. FrP`velgere er IKKE et eget folkeslag, som mange her oppe prøver å få det til ¨virke som, men det er en ting som skiller oss fra SV velgerne og det er tallforståelse, men det kommer aldri en sosialist til å tilstå at han mangler.
Og en liten ting på hampen. FrP velgere generellt stemmer IKKE FrP pga at de vil ha billigere sprit og bensin. De stemmer FrP fordi de ønsker større valgfrihet og ikke dette pisset vi opplever i dag. Skoler og sykehus som humper og går til tross for elendige resultater!!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 6:05 pm
Jeg vil vite mer om hvorfor folk stemmer på FRP for å bedre kunne imøtekomme kanskje iallefall delvis noe av det som driver folk til dette.
At jeg helst ser FRP på sperregrensa har jeg da heller aldri lagt skjul på?
Eller har jeg skjult mine politiske sympatier?
Jeg er en åpen motstander av markedsfundamentalismen.
Det har jeg vært siden jeg begynte å blogge i 2006.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 6:16 pm
Misfornøyde mennesker med en forkjærlighet for enkle løsninger, og som slår til på tilbud som er alt for gode til å være sanne?
De jeg kjenner personlig som er tilhengere av Frp har i hvert fall en tendens til å være sånn.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 6:23 pm
At noen ser på FrP’ere som et eget folkeslag for stå for deres regning, en stemme til FrP kan like gjerne være fra naboen som en bortgjemt onkel.
At forøvrig FrP-velgere/sympatisører føler seg skjevt sett på, burde kanskje tas til seg på samme måte som den fløyen snakker om SV og deres velgere..? Just a thought.. kanskje enkelte hadde fått lettet sine paranoide offertanker om at andre er “etter” en.. Sånn siden man var inne på å båssette og “drite ut”.. (noe min egen agenda er milevis unna..)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 6:23 pm
Terra-skandalen here we come?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 6:24 pm
FRP er jo ikke akkurat kjente for å ta smålige hensyn i debatten sjøl.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 7:00 pm
#51,5.
“Jeg vil vite mer om hvorfor folk stemmer på FRP for å bedre kunne imøtekomme kanskje iallefall delvis noe av det som driver folk til dette.”
–> Og dette er rette måten mener du? Og det ETTER at du gikk ut og skrev et innlegg som du kallte “FrP, partiet bygdeoriginaler” eller noe i den duren?
Jeg husker hvordan du svarte på kommentarene der, og jeg ser hvordan du svarer på kommentarene her. Men det rare er jo at da det kom noen og tok igjen med deg, og dine “tilhengere” i det innlegget, så for du rundt som en rakett og skrev på mange blogger “kom og se hvordan freppere oppfører seg”, og dette fullstendig blottet for evne til å se hva du selv oppfordret til. Det var da jeg merket meg at du er ikke bare anti FrP, du er anti FrP OG deres velgere/støttespillere, og det er forkastelig!!
Du er IKKE interessert i å være imøtekommende, og hvis du er i nærheten av rødstrømpene her inne så er du ikke interessert å komme i dialog med oss på en respektabel måte. Ifølge Sosilistene her inne så er vi jo bare idioter hele bølingen som åpner kjeften om FrP!!
“At jeg helst ser FRP på sperregrensa har jeg da heller aldri lagt skjul på?
Eller har jeg skjult mine politiske sympatier?”
–> Det er helt ok å ønske FrP under sperregrensa, men…….å drive dette propagandaapperatet dit mot FrP`s velgere hører ikke hjemme noen steder.
Jeg ønsker SV dit pepperen gror men…..jeg henger IKKE ut velgerne deres. Kanskje jeg skal starte? F.eks lage en blogg hvor jeg setter spørsmålstegn ved at sosialistene knapt kan telle til ti samtidig som de kritiserer FrP`s økonomiske politikk basert på hva en annen sosialist har sagt en eller annen gang? Nei…..det kan jeg ikke gjøre ettersom det bare er de sosialistene JEG kjenner som jeg med 100% sikkerhet kan si er amøber når det gjelder tall!!
Men det er ting jeg glemte å føye til. De FrP`erne jeg kjenner er IKKE dømmende. I tillegg så er vi tilgivende og velger å se det beste i folk uanset. Men igjen, dette er MIN erfaring!!!
Utover dette gidder jeg kommentere. Egentlig så skjønner jeg ikke at jeg orket å kommentere i utgangspunktet. Vi får kalle det et øyeblikks svakhet!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 7:05 pm
Jeg synes dere i FRP er hårsåre, men la gå, hul i det.
Både du og resten av FRP er velkommen til å legge igjen kommentarer.
Jeg er forresten bare meg…jeg har ikke noe propagandaapparat som hjelper meg.
Jeg tror faktisk ikke “sosialistene” engang liker meg
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 7:07 pm
kl. 17:57 “men det er en ting som skiller oss fra SV velgerne og det er tallforståelse”
kl. 19:00 “Jeg ønsker SV dit pepperen gror men…..jeg henger IKKE ut velgerne deres”
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 7:10 pm
Hul i det. Gringofanten er storsinnet
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 7:13 pm
Gringo’s the bigger man, indeed. Aye ;-D
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 3rd 2009 at 7:17 pm
Adolf var af stand velbåren.
men han elsked Thora uden held,
så styrted han sig lige ud fra Rundetårn -
og slog sig rent forskrækkeligt ihjel.
Hul i det
Thora sad og græd ved nålen
da hun fik at vide Adolfs død,
så gik hun hen og drak af vitriolen -
og døde af den slemme drik hun nød.
Hul i det
Adolfs fader tålte ikke
at hans søn så skammeligt omkom,
så traurig hængte han sig i en strikke
da først han havde drukket flasken tom.
Hul i det
Moderen fik knapt fornummen
at de andre sådan vandret bort,
så tog hun sig en snaps af opiummen -
og sov sig død, ak livets fryd er kort.
Hul i det
Deres skrædder var af slagsen
da han mærked kunderne blev væk,
så myrded han sig samme dag med saksen -
da konen så det, døde hun af skræk.
Hul i det
Og en mand, som kom fra Fy’en,
skønt han slet, slet ingen havde kendt,
da han så, hvor galt det var i byen -
så skød han sig ved Thoras hus omtrendt.
Hul i det
Jeg, som drejer denne kasse
jeg er ked af livet, ser I vel,
men jeg vil ikke dø som denne masse -
næ, jeg vil langsomt drikke mig ihjel.
men jeg vil ikke dø som denne masse -
næ, jeg vil langsomt drikke mig ihjel.
Hul idet
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
februar 12th 2009 at 8:10 pm
PARTIPROGRAMMET 2009: http://dragni.no/?p=385
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende