Likevel forsøker særlig religiøse personer og/eller Israelvenner å bestride dem. Jeg lurer på hva som egentlig foregår inne i hodene på slike mennesker.
Likevel forsøker særlig religiøse personer og/eller Israelvenner å bestride dem. Jeg lurer på hva som egentlig foregår inne i hodene på slike mennesker.”
–> På vegne av særlige religiøse personer og/eller israelvenner vil jeg støtte deg på dette:
“Fakta kan ikke diskuteres.
Fakta bare er”, og dette ble bekreftet 100% igjennom TV2`s Dokumentar om Hmas i går!!
Jeg vil gjenta, Fakta kan IKKE diskutere. Fakta bare er!!!
Da synes jeg faktisk at du burde prøve å få tak i en kopi eller noe.
Her fikk vi følge Hamas over flere mnd før krigen, og for å si det slik, det var ikke Israel innbyggerne på Gaza var redd.
Vi fikk f.eks være med en familie på “picnick”-En slik koselig en hvor barna ble lært opp til å skyte med våpen større enn dem selv. Du skulle sett han gutten på 4 år øve på krig i terrorlostymet sitt. Han var så søt:O)
Jeg har ikke noe i mot at debattanter adresseres, dersom det gjøres på en ordentlig måte. Og med det mener jeg at vedkommende varsles.
Min kommentar her var spøkefullt ment. Men ellers betrakter jeg det som ufint, dersom noen går bak ryggen på deg, meg eller andre og sier hvor teite, dustete vi er.
Jeg er langt mer kritisk til Åms disipler enn Åm selv.
Jeg synes han svarer ordentlig og høflig på ordentlige spørsmål. Det er morsomt å diskutere litt med ham av og til, kanskje nettopp fordi jeg er rivende uenig i det meste av det han skriver. Han og hans meningsfeller har konstruert sitt eget private, ugjennomtrenglige språk, som de bruker til å angripe alt og alle og kalle dem onde fascister. Det provoserer selvsagt mange, og det med rette. Men deres argumentasjon kommer av at de ikke klarer å innse at en ikke kan diskutere med andre mennesker basert på et språk som er privat og individuelt, og der en selv kan definere ethvert ord som en vil. Klarer en å tilgi dette, så blir det med ett interessant å diskutere med Åm, og han har en hel del å lære meg. Men det er altså kun så lenge en ikke støter mot denne språkgrensen som objektivistene har stengt seg selv inne i.
- Hvis noen på et vis føler seg krenket over et omtalt tyveri i ens private postboks/mai på et annet nettsted om et enkelt som fant sted på denne nettsted, har følt den incident som ufint på noen på mot Vgbloggere som en hel gruppe, er det jo beklagelig.
Den kommunikasjonen og omtalt på det andre nettstedet var kun om en blogger, en eneste, den det gjaldt og absolutt ingen andre…. – Tror hvem som helst hadde gått til forsvar for at ens eget private post kommer til offentlighet og dermed lenger kan brukes. Det var aldri noensinne ment mot bloggere som gruppe, men kun et individ, som fremdeles ikke har lovet eller benevnet et Unnskyld for at ingen slike tyverier vil inntreffe for ettertiden.
Beklager om offentliggjøringen av den bloggerens adferd er blitt tolket som en generalisering av Vgbloggere som gruppe, da det var klart og konsist omtalt hvem det gjaldt..
Hvem er “The Joker” er det han som på imponerende vis har klart etter å ha vært på siden siden 2007 (så vidt jeg kan se) å se denne kombinasjonen. Eller mener han han det er Onar Åm som er “The Joker”. En liten spøk i vennlighetens navn tror Onar Åm setter pris på. Jeg er imponert. Om det er en ondskapsfull sammelikning, så er jeg ikke fullt så imponert. Men det er det vel sikkert ikke fra “Gringfanten fra Stavanger”. Og så “medklapperen” “Rød Stemme”s like grundige kommentarer er verdt å lese.
Tja…helt enig med deg, bare at min erfaring er at sosialistene på Åms blogg er de som det er vanskelig å forholde seg til for min del. Dette fordi jeg er en apekatt (nesten bokstavelig talt!:^(( ) som lett misforstår og som lett blir forvirret.
du har misforstått. Vi liberalister stenger oss ikke inne i vår egen språkboble. Vi prøver å sprenge oss ut av SOSIALISTENES språkboble. Språk er makt. De som skriver ordbøkene skriver også historiebøkene. Sosialistene har klart det kunststykket å definere bort sine overgrep. Vel, jeg aksepterer ikke det. Jeg aksepterer ikke sosialistenes rett til å definere språket på en orwelliansk måte slik at godt blir ondt og ondt blir godt.
Tenk litt over hvilken ekstrem og totalitær maktarroganse du utviser når du hevder å eie språket. Ingen andre enn du og dine totalitære undertrykkere får lov til å definere språket. Et hvert forsøk på å bryte ut av deres lenker blir latterliggjort eller viftet bort som noen galninger som lever i sin egen “språkboble.” Faktum er at begrepene mine er 100% konsistente — i motsetning til sosialistenes språk som er et sammensurium av opportune begreper konstruert for å undertrykke.
Dersom du er ærlig erkjenner du at det er mulig å endre på språket når feil blir oppdaget i det.
Jeg skjønner godt at mange DLFere sitter med følelsen av å bli latterliggjort, og det tar jeg på alvor.
Selv om det er farlig med analogier, så liker jeg godt å bruke dem. Språkboblen jeg snakker om er nok en annen enn den du snakker om, for jeg tror nemlig at liberalistenes språk er avledet av det språket vi alle bruker. Den rettferdigheten dere snakker om, en rett som av og til virker som den sammenfaller fullstendig med Rands moral, retten til egen eiendom osv, er etter min mening umulig å snakke om uten å ha gjennomgått erfaringer der denne retten er virkeliggjort i vårt eget samfunn og i vår egen kultur.
Det er gjennom slike erfaringer at en opparbeider seg forståelsen av hva ord betyr, og forståelsen av et språk. Det er også derfor ord og språk er dynamiske, og det er derfor ethvert menneske risikerer å renne inn i erfaringer der språket bryter sammen og ikke fungerer lenger. I slike tilfeller har vi en mulighet til å oppnå en bedre forståelse av alt fra fenomener som rettferdighet og moral til fenomener som stol og paraply.
Dersom du og noen av dine meningsfeller klarer å vise til tilfeller der språket bryter sammen og blir inkonsistent, så er det svært prisverdig. Men da er en nødt til å ta utgangspunkt i den allmenne forståelsen av hvordan ord skal brukes, for så å vise innenfra hvordan denne måten å bruke disse begrepene på i enkelte tilfeller er nødt til å bryte sammen.
Ny forståelse handler alltid om å forsøke å utvide sin egen boble, og så må det bli opp til den andre om han tør å sette sin på prøve. Dette innebærer at det alltid må være et tillitsforhold mellom de som samtaler for at det skal kunne skje noe virkelig spennende. Når dette tillitsforholdet ikke er til stede, så opplever begge parter at den andre stenger seg inne i et språklig skall for å slippe å lide en total og utslettende språklig død.
Jeg har sympati med din kamp mot folk som hevder å eie språket. For du har selvsagt fullstendig rett i at det å hevde å eie språket åpner veien for strategisk å utforme et totalitært samfunn. Jeg hevder imidlertid ikke å eie noe språk, men jeg hevder å leve i det. Jeg er uenig i at det går an å innta et fugleperspektiv på hele sitt eget språk og se det utelukkende som ett helhetlig, formallogisk konsistent byggverk. Å hevde dette mener jeg er å hevde å eie sitt eget språk.
Dersom du likevel har rett, og jeg tar feil, så synes jeg fortsatt at det ikke er helt på sin plass å si at jeg bruker mitt språk strategisk til å undertrykke andre, for selv å rane til meg goder. Slike beskyldninger bidrar kun til å skremme meg lenger inn i min språklige boble.
Om jeg får lov til å gi deg ett eneste strategisk råd i din kamp for å sprenge den sosialistiske språkboblen, så må det dermed bli å forsøke å gjenreise disse sosialistenes tillit til deg ved å slutte å kalle dem onde fascister (selv om du mener at de er det). Det er nemlig den aller første forutsetningen for at noen av dem vil tørre å stikke hodet ut og stille seg åpne for å endre sin måte å bruke ord som “rett”, “moral”, “undertrykkelse” og “rettferdighet” på. Du må gi folk en redningsplanke, og en mulighet til å skifte side uten å tape ansikt fullstendig. Denne redningsplanken er alltid til stede, i hvert fall dersom min forståelse av hvordan et ord får og utvikler sin betydning stemmer.
Det eneste reelle alternativet til dette rådet, dersom du virkelig ønsker at DLFs politikk skal virkeliggjøres fullt og helt, og at deres språk skal bli allmennhetens språk, er etter mitt syn væpna revolusjon.
Gringofanten Fra-Stavanger Sier, januar 21st 2009 at 2:09 am
Jeg har ikke på noe tidspunkt støttet terrorgruppa Hamas gjerning.
Du vil få visse problemer med å bevise noe som slett ikke er der.
Kronikken du lenker til holder seg ikke for god for det å sverte Mads Gilbert og hans team heller; og det gjøres bare fordi Herr Gilbert visstnok stemmer Rødt.
Gringo, kan jeg spørre deg om noe? Hvordan kan du oppfordre til regelrett mobbin av VGB`s BESIDERT beste skribent? Det er overhode ingen her inne som er i nærheten, og det er jo ds jeg må spørre, er du sjalu?
Og en annen ting, jeg har hørt mang en gang at du driver om manipulerer tomler, men er du hvirkelig så ondskapsfull at du er villig til å Tomle frem et så idiotisk innlegg får å henge en person ut?
Åh? Det har jeg aldri hørt faktisk. Den eneste jeg har hørt maipulerer tomler er jo vitterlig deg. Men hvorfor har du satt igang dette opplegget mot han nå? Så du deg ferdig med FrP, eller har du bare en pause?
Denne bloggen blir ikke forhåndsredigert av VG Nett. Bloggens eier står ansvarlig for alt innhold.
Ingenting varer evig og nå er vi dessverre ved veis ende. VGB er lagt ned og vil ikke komme tilbake.
VG Blogg var en tjeneste levert av VG Multimedia AS. Henvendelser rettes til: Magne Antonsen
Ansvarlig redaktør/Administrerende direktør: Torry Pedersen
Redaktør digitalt Espen Egil Hansen. Redaktør avis: Helje Solberg. Politisk redaktør Hanne Skartveit
Digital direktør: Jo Christian Oterhals.
Sentralbord VG: 22 00 00 00
54 kommentarer In " THE JOKER "
RSS-strøm med kommentarer til dette innlegget. Tilbakesporings-URL
januar 14th 2009 at 10:43 am
Herr Onar Åm er guru i Det Liberale Folkepartiet; akkurat som Gringofanten fra Stavanger er guru for landets moderate krefter.
Blandt oss moderate så går Herr Onar Åm bare under kallenavnet “Batman” nå.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 14th 2009 at 2:26 pm
Ytterligere sier vi bare: http://reservatet.blo...
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 14th 2009 at 2:59 pm
haha! Herlig!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 14th 2009 at 5:04 pm
I wanna sing
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 20th 2009 at 8:27 am
Hva med å kalle ham “runker`n!” Det gjør jeg
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 20th 2009 at 8:34 am
Gutter!
Husk at det er strengt forbudt å benevne sine medbloggere ved kallenavn. Det tenderer til mobbing og mobbing er det siste vi vil ha her i andedammen.
Selv ikke Den Stygge Andungen skal gjøres oppmerksom på sitt groteske utseende.
Hva med å kalle ham Black Adder?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 20th 2009 at 2:04 pm
Herr Åm får holde for meg
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 20th 2009 at 2:05 pm
Den Sorte Åme?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 20th 2009 at 3:07 pm
Det var noe lett utiltalende ved buktningene rundt tommeltotten….
Men noen av oss synes å vite hvordan man kan hevne seg. Ikke hver dag selvfølgelig, men av og til, nærmest bare for å statuere et eksempel.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 20th 2009 at 3:38 pm
Nååå…http://larshendrikhau …
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 20th 2009 at 4:21 pm
“Fakta kan ikke diskuteres.
Fakta bare er”.
Likevel forsøker særlig religiøse personer og/eller Israelvenner å bestride dem. Jeg lurer på hva som egentlig foregår inne i hodene på slike mennesker.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 20th 2009 at 4:23 pm
Det er nok temmelig primitive og infantile forsvarsmekanismer i sving; man later da til å tro at den fysiske virkelighet kan endres ved:
A. sinnelag
B. vilje
C. politiske vedtak
Slik kjenner vi fanatismen igjen.
Vi andre, vi moderate.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 20th 2009 at 4:30 pm
#6.Deathealer
“Fakta kan ikke diskuteres.
Fakta bare er”.
Likevel forsøker særlig religiøse personer og/eller Israelvenner å bestride dem. Jeg lurer på hva som egentlig foregår inne i hodene på slike mennesker.”
–> På vegne av særlige religiøse personer og/eller israelvenner vil jeg støtte deg på dette:
“Fakta kan ikke diskuteres.
Fakta bare er”, og dette ble bekreftet 100% igjennom TV2`s Dokumentar om Hmas i går!!
Jeg vil gjenta, Fakta kan IKKE diskutere. Fakta bare er!!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 20th 2009 at 4:36 pm
#7 Bambi
Jeg holdt på å si Bambi på glattisen, men jeg gjør det ikke. Jeg så ikke programmet, så jeg kan ikke gi noen kommentar til akkurat det.
Ellers er jeg enig i at fakta bare _er_, til tross for at mange gjør sitt ytterste for å vri og vende på dem.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 20th 2009 at 4:41 pm
#8. Deathealer:
Da synes jeg faktisk at du burde prøve å få tak i en kopi eller noe.
Her fikk vi følge Hamas over flere mnd før krigen, og for å si det slik, det var ikke Israel innbyggerne på Gaza var redd.
Vi fikk f.eks være med en familie på “picnick”-En slik koselig en hvor barna ble lært opp til å skyte med våpen større enn dem selv. Du skulle sett han gutten på 4 år øve på krig i terrorlostymet sitt. Han var så søt:O)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 20th 2009 at 4:59 pm
I call tommeljuks, eller en mengde slagne og bitre debattanter
#4 DD
“Husk at det er strengt forbudt å benevne sine medbloggere ved kallenavn.”
Er det ikke lov fra moderator hold? Hvorfor skal ikke en debattant kunne adresseres?
I et innlegg som dette kunne det kanskje vært på plass med forbud, men i noe som er ment for seriøs debatt?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 20th 2009 at 5:07 pm
Som en liten oppvarmingsøvelse, så kan man jo lese dette om Hamas
http://www.aftenposte...
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 20th 2009 at 5:17 pm
#10 ketil
Jeg har ikke noe i mot at debattanter adresseres, dersom det gjøres på en ordentlig måte. Og med det mener jeg at vedkommende varsles.
Min kommentar her var spøkefullt ment. Men ellers betrakter jeg det som ufint, dersom noen går bak ryggen på deg, meg eller andre og sier hvor teite, dustete vi er.
Men kast gjerne hansken – direkte!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 20th 2009 at 6:14 pm
Jeg er langt mer kritisk til Åms disipler enn Åm selv.
Jeg synes han svarer ordentlig og høflig på ordentlige spørsmål. Det er morsomt å diskutere litt med ham av og til, kanskje nettopp fordi jeg er rivende uenig i det meste av det han skriver. Han og hans meningsfeller har konstruert sitt eget private, ugjennomtrenglige språk, som de bruker til å angripe alt og alle og kalle dem onde fascister. Det provoserer selvsagt mange, og det med rette. Men deres argumentasjon kommer av at de ikke klarer å innse at en ikke kan diskutere med andre mennesker basert på et språk som er privat og individuelt, og der en selv kan definere ethvert ord som en vil. Klarer en å tilgi dette, så blir det med ett interessant å diskutere med Åm, og han har en hel del å lære meg. Men det er altså kun så lenge en ikke støter mot denne språkgrensen som objektivistene har stengt seg selv inne i.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 20th 2009 at 6:34 pm
Nååå: http://tomasjevne.blo...
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 20th 2009 at 6:37 pm
Men å gjøre språket sitt tilgjengelig for andre er jo denne mannens eget ansvar; vi moderate kan jo ikke være vår egen opposisjon.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 20th 2009 at 6:46 pm
- Hvis noen på et vis føler seg krenket over et omtalt tyveri i ens private postboks/mai på et annet nettsted om et enkelt som fant sted på denne nettsted, har følt den incident som ufint på noen på mot Vgbloggere som en hel gruppe, er det jo beklagelig.
Den kommunikasjonen og omtalt på det andre nettstedet var kun om en blogger, en eneste, den det gjaldt og absolutt ingen andre…. – Tror hvem som helst hadde gått til forsvar for at ens eget private post kommer til offentlighet og dermed lenger kan brukes. Det var aldri noensinne ment mot bloggere som gruppe, men kun et individ, som fremdeles ikke har lovet eller benevnet et Unnskyld for at ingen slike tyverier vil inntreffe for ettertiden.
Beklager om offentliggjøringen av den bloggerens adferd er blitt tolket som en generalisering av Vgbloggere som gruppe, da det var klart og konsist omtalt hvem det gjaldt..
MVH
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 20th 2009 at 7:01 pm
Og hva er “seriøs” debatt da?
More than words?
http://www.youtube.co...
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 20th 2009 at 7:03 pm
Hvem er “The Joker” er det han som på imponerende vis har klart etter å ha vært på siden siden 2007 (så vidt jeg kan se) å se denne kombinasjonen. Eller mener han han det er Onar Åm som er “The Joker”. En liten spøk i vennlighetens navn tror Onar Åm setter pris på. Jeg er imponert. Om det er en ondskapsfull sammelikning, så er jeg ikke fullt så imponert. Men det er det vel sikkert ikke fra “Gringfanten fra Stavanger”. Og så “medklapperen” “Rød Stemme”s like grundige kommentarer er verdt å lese.
Mulig jeg glemte å gi en tommel.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 20th 2009 at 7:03 pm
#11 svar
Ja, jeg så en notis i avisen om det. Veldig “smart” egentlig. Det eliminerte noen problemer.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 20th 2009 at 7:06 pm
Til grublert #13.
Tja…helt enig med deg, bare at min erfaring er at sosialistene på Åms blogg er de som det er vanskelig å forholde seg til for min del. Dette fordi jeg er en apekatt (nesten bokstavelig talt!:^(( ) som lett misforstår og som lett blir forvirret.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 20th 2009 at 7:14 pm
Onar Åm er selvutnevnt Batman; og jeg er beæret med innlegg i serien “Svar til en sosialist”.
You do the math
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 20th 2009 at 7:14 pm
Jeg tilgir
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 20th 2009 at 7:15 pm
Nidviser er gammal norrøn tradisjon.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 20th 2009 at 7:16 pm
Aye
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 20th 2009 at 8:02 pm
Hul i det.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 20th 2009 at 8:07 pm
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 20th 2009 at 8:23 pm
Grublert,
du har misforstått. Vi liberalister stenger oss ikke inne i vår egen språkboble. Vi prøver å sprenge oss ut av SOSIALISTENES språkboble. Språk er makt. De som skriver ordbøkene skriver også historiebøkene. Sosialistene har klart det kunststykket å definere bort sine overgrep. Vel, jeg aksepterer ikke det. Jeg aksepterer ikke sosialistenes rett til å definere språket på en orwelliansk måte slik at godt blir ondt og ondt blir godt.
Tenk litt over hvilken ekstrem og totalitær maktarroganse du utviser når du hevder å eie språket. Ingen andre enn du og dine totalitære undertrykkere får lov til å definere språket. Et hvert forsøk på å bryte ut av deres lenker blir latterliggjort eller viftet bort som noen galninger som lever i sin egen “språkboble.” Faktum er at begrepene mine er 100% konsistente — i motsetning til sosialistenes språk som er et sammensurium av opportune begreper konstruert for å undertrykke.
Dersom du er ærlig erkjenner du at det er mulig å endre på språket når feil blir oppdaget i det.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 20th 2009 at 10:33 pm
#20. Du Onar Åm – tror du sosialistene skjønner hva du mener?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 20th 2009 at 10:42 pm
#21
Det kan være tvilsomt om åme selv skjønner hva han mener.
Det han hevder rammer ham like hardt som det rammer de han ønsker å angripe.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 20th 2009 at 10:49 pm
Her kan du lese om “The Joker”:
http://www.document.n...
det er godt for deg…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 20th 2009 at 11:00 pm
#20 Onar Åm:
Jeg skjønner godt at mange DLFere sitter med følelsen av å bli latterliggjort, og det tar jeg på alvor.
Selv om det er farlig med analogier, så liker jeg godt å bruke dem. Språkboblen jeg snakker om er nok en annen enn den du snakker om, for jeg tror nemlig at liberalistenes språk er avledet av det språket vi alle bruker. Den rettferdigheten dere snakker om, en rett som av og til virker som den sammenfaller fullstendig med Rands moral, retten til egen eiendom osv, er etter min mening umulig å snakke om uten å ha gjennomgått erfaringer der denne retten er virkeliggjort i vårt eget samfunn og i vår egen kultur.
Det er gjennom slike erfaringer at en opparbeider seg forståelsen av hva ord betyr, og forståelsen av et språk. Det er også derfor ord og språk er dynamiske, og det er derfor ethvert menneske risikerer å renne inn i erfaringer der språket bryter sammen og ikke fungerer lenger. I slike tilfeller har vi en mulighet til å oppnå en bedre forståelse av alt fra fenomener som rettferdighet og moral til fenomener som stol og paraply.
Dersom du og noen av dine meningsfeller klarer å vise til tilfeller der språket bryter sammen og blir inkonsistent, så er det svært prisverdig. Men da er en nødt til å ta utgangspunkt i den allmenne forståelsen av hvordan ord skal brukes, for så å vise innenfra hvordan denne måten å bruke disse begrepene på i enkelte tilfeller er nødt til å bryte sammen.
Ny forståelse handler alltid om å forsøke å utvide sin egen boble, og så må det bli opp til den andre om han tør å sette sin på prøve. Dette innebærer at det alltid må være et tillitsforhold mellom de som samtaler for at det skal kunne skje noe virkelig spennende. Når dette tillitsforholdet ikke er til stede, så opplever begge parter at den andre stenger seg inne i et språklig skall for å slippe å lide en total og utslettende språklig død.
Jeg har sympati med din kamp mot folk som hevder å eie språket. For du har selvsagt fullstendig rett i at det å hevde å eie språket åpner veien for strategisk å utforme et totalitært samfunn. Jeg hevder imidlertid ikke å eie noe språk, men jeg hevder å leve i det. Jeg er uenig i at det går an å innta et fugleperspektiv på hele sitt eget språk og se det utelukkende som ett helhetlig, formallogisk konsistent byggverk. Å hevde dette mener jeg er å hevde å eie sitt eget språk.
Dersom du likevel har rett, og jeg tar feil, så synes jeg fortsatt at det ikke er helt på sin plass å si at jeg bruker mitt språk strategisk til å undertrykke andre, for selv å rane til meg goder. Slike beskyldninger bidrar kun til å skremme meg lenger inn i min språklige boble.
Om jeg får lov til å gi deg ett eneste strategisk råd i din kamp for å sprenge den sosialistiske språkboblen, så må det dermed bli å forsøke å gjenreise disse sosialistenes tillit til deg ved å slutte å kalle dem onde fascister (selv om du mener at de er det). Det er nemlig den aller første forutsetningen for at noen av dem vil tørre å stikke hodet ut og stille seg åpne for å endre sin måte å bruke ord som “rett”, “moral”, “undertrykkelse” og “rettferdighet” på. Du må gi folk en redningsplanke, og en mulighet til å skifte side uten å tape ansikt fullstendig. Denne redningsplanken er alltid til stede, i hvert fall dersom min forståelse av hvordan et ord får og utvikler sin betydning stemmer.
Det eneste reelle alternativet til dette rådet, dersom du virkelig ønsker at DLFs politikk skal virkeliggjøres fullt og helt, og at deres språk skal bli allmennhetens språk, er etter mitt syn væpna revolusjon.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 20th 2009 at 11:26 pm
#22 lillevanilje. Hvorfor trekker du Onar Åm’s vurderingsevne i tvil?
Det er vel Onar Åm du mener når du skriver “åme”? Og jeg antar du bruker “åme” i vennlighet fordi det er enklere å skrive og ikke nedlatende.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 21st 2009 at 1:51 am
Men Onar er jo af stand velbåren?
Men han beilet Norge uden held?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 21st 2009 at 2:06 am
Bare han nu ikke styrter sig lige ud for Rundetårn slig som Adolf.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 21st 2009 at 2:09 am
Jeg har ikke på noe tidspunkt støttet terrorgruppa Hamas gjerning.
Du vil få visse problemer med å bevise noe som slett ikke er der.
Kronikken du lenker til holder seg ikke for god for det å sverte Mads Gilbert og hans team heller; og det gjøres bare fordi Herr Gilbert visstnok stemmer Rødt.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 21st 2009 at 2:11 am
Gringo, kan jeg spørre deg om noe? Hvordan kan du oppfordre til regelrett mobbin av VGB`s BESIDERT beste skribent? Det er overhode ingen her inne som er i nærheten, og det er jo ds jeg må spørre, er du sjalu?
Og en annen ting, jeg har hørt mang en gang at du driver om manipulerer tomler, men er du hvirkelig så ondskapsfull at du er villig til å Tomle frem et så idiotisk innlegg får å henge en person ut?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 21st 2009 at 2:12 am
Og ja, jeg har enda flere skrivefeil enn vanlig pga at jeg knapt klarer å holde øynene oppe.
Men hva er poenget med dette?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 21st 2009 at 2:15 am
Oi oi oi her singlet det jammen høglytt i knust glass.
Alle vet jo at DLF-hoffet juksetomler Herr Åms innlegg; dette er en parodi…satire om du vil.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 21st 2009 at 2:18 am
#26.
Åh? Det har jeg aldri hørt faktisk. Den eneste jeg har hørt maipulerer tomler er jo vitterlig deg. Men hvorfor har du satt igang dette opplegget mot han nå? Så du deg ferdig med FrP, eller har du bare en pause?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 21st 2009 at 2:21 am
Litt skrivefeil må vi regne med..hul i det
Og jeg synes oppriktig ikke at Herr Åm er så dyktig en skribent; men det er dog subjektivt.
Mobbing? Mannen kaller meg indirekte for psykopat, The Joker, og voldelig (jeg liker Gandhi) og mye mer.
Og alt bare fordi at Herr Åm misliker å betale skatt; noe også jeg faktisk gjør.
Skatt er et nødvendig onde.
Jeg er ikke sur på han, men litt tyn må man tåle, når man så til de grader går sterkt ut sjøl.
Keep smiling.
Livet er ikke så verst.
Dere i FRP burde kose dere mer i sola
Prøv å le litt avogtil; lytt til musikk.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 21st 2009 at 2:25 am
Noen kan “trylle” fram tomler, men det kan faktisk ikke jeg.
Denkbat ga 300 tomler til bikkja mi i løpet av 10 sekund en gang, men Denkbat liker meg ikke fordi jeg har fornermet han (også)
Det er vel flere som har sett seg leie av at DLF alltid troner på tommeltoppen da?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 21st 2009 at 3:46 pm
* Du har skrevet 300 innlegg
* Frem fra glemselen har fått 1971 kommentarer
* Frem fra glemselen har fått 71 trackbacks
* 32964 sidevisninger totalt
* 424 sidevisninger siste 24 timer
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 21st 2009 at 4:17 pm
Steve Miller band….
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 21st 2009 at 4:27 pm
Passe seg for Batman
http://www.vgb.no/260...
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 22nd 2009 at 6:35 pm
http://www.opprop.no/...
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 24th 2009 at 9:37 pm
hey, sjekk bloggen min:p
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
januar 26th 2009 at 8:25 am
(_8(|)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
april 4th 2009 at 3:35 am
Hul i det.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende